Henk Koehorst over 50 jaar keukenmarkt “Op retailniveau werd de branche stabieler” Begin 70er jaren leerde Henk Koehorst binnen de toen aangeduide ‘American Kitchen’ markt het keukenvak kennen. Meerdere functies binnen de nationale en internationale keukenbranche volgden elkaar op gedurende de meer dan 20 jaar daarna. Het was eind 1994 dat hij KeukenMedium als marketing- en verkooporganisatie oprichtte, met in de aanvangsfase het designproject ‘Ambassador Collection - by Jan des Bouvrie’. Vrijwel gelijktijdig werd een samenwerking gesloten met keukenfabrikant Schüller Küchen uit Herrieden (D). Lees verder ... |
Jongere gaat naar Ikea Oudere consument kiest voor A-merken Het A-merk heeft bij de badkamerconsumenten een sterkere identiteit dan de eigen merken, zo toonden we in vorige onderzoek al eens aan. Daarbij zijn er echter grote verschillen, wanneer we kijken naar de diverse leeftijdsgroepen van de respondenten in het jaarlijkse Qudata onderzoek. Terwijl 40-plus consumenten naar A-merken kijken, gaan jongeren juist meer naar Ikea. Lees verder ... |
Positionering keukenretailers (2): Ikea onderscheidt zich van andere retailers Van de vijf meest genoemde keukenretailmerken is in de vorige editie van KIM een analyse gemaakt van de redenen waarom consumenten voor deze verkoper hebben gekozen. In dit artikel volgt een analyse naar wie er voor bepaalde merken hebben gekozen. Groot zijn de onderlinge verschillen niet; vooral Ikea lijkt zich te onderscheiden van de rest. Lees verder ... |
Profilering keukenretailers, deel 1 Elke formule heeft zijn eigen klanten Ieder jaar voert Qudata Markt- & Trendanalyses bv consumentenonderzoek uit, naar - onder andere - de verkoop van keukens: welke keukens worden waar verkocht? Zo kan een analyse worden gemaakt naar welke consumenten bij welke retailers kopen en krijgt u inzicht in de positionering van keukenretailers. In deze KIM-editie wordt gekeken naar hoe de klanten van de grootste retailers eruit zien. Lees verder ... |